הפתעה: משרד הבריאות מגלה מי הבית חולים המקצועי בישראל

    דווקא בתי החולים הגדולים בישראל כמו הדסה עין כרם (141 דקות), רמב"ם (165 דקות) תל השומר (199 דקות) ואיכילוב (263 דקות) לא הצטיינו בקטגוריה זו. האחרונה הגיעה שערי צדק עם 290 דקות.
    יוסי צלניקר 3 Comment on הפתעה: משרד הבריאות מגלה מי הבית חולים המקצועי בישראל

    מדו"ח מדדי איכות שפרסם היום משרד הבריאות ניתן לקבל התרשמות מבתי החולים לפי תחומים שונים • דווקא בתי החולים שאינם 'נחשבים' הם אלו שאיכותיים יותר במדדים השונים • הפרטים המלאים

    דווקא בתי החולים הגדולים בישראל כמו הדסה עין כרם (141 דקות), רמב"ם (165 דקות) תל השומר (199 דקות) ואיכילוב (263 דקות) לא הצטיינו בקטגוריה זו. האחרונה הגיעה שערי צדק עם 290 דקות.
    15:45
    02.05.24
    צבי טסלר No Comments on פניה לפרקליטות: חשד לעבירות כלכליות בחברת בסדנו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לא אחת מתלבטים רבים לאיזה בית חולים יש לפנות, ומיהו בית החולים הטוב ביותר. תשובה ברורה ונחרצת אף פעם אין, מאחר שכל בית חולים זוכה ליתרונות וחסרונות, אולם מדו"ח מדדי איכות שפרסם היום משרד הבריאות ניתן לקבל התרשמות מבתי החולים לפי תחומים שונים. מהדו"ח מצטייר שלעיתים, דווקא בתי החולים שאינם 'נחשבים' הם אלו שאיכותיים יותר במדדים השונים.

    כך לדוגמה בזמני ההמתנה לביצוע בדיקת סי-טי ראש במקרה של פציעת ראש עם חשד לפגיעת מוח קשה. מי שמוביל את הרשימה הוא בית החולים הממשלתי בנהריה שבו נדרשים להמתין במקרה שכזה, רק 23 דקות במקרה של איכילוב תמתינו 95 דקות, ובעוד שבבית חולים כרמל תמתינו 31 דקות בבילינסון תמתינו 61 דקות. בית החולים החרדי לניאדו עומדים ביעד והזמן שם הוא 49 דקות. זמן ההמתנה הממושך ביותר לבדיקה זו הוא בבית החולים בני ציון בחיפה.

    ההמתנה לבדיקה זו אינה רק עניין של נוחות וכנראה, עלתה לא פעם בחיי אדם או בבריאות המטופלים. הנתון הארצי עומד על 55 דקות והסטנדרט הבינלאומי קובע כי יש לבצע את הבדיקה תוך 25 דקות כדי להגביר את הסיכוי למתן טיפול הולם בחלון הזמן הקריטי של ארבע וחצי שעות מהופעות התסמינים. 857 חולים עם שבץ מוחי בישראל, קיבלו את הטיפול במועד בשנה שעברה, ערך זה גבוה בהרבה מהנתון שנמדד שנה קודם לכן.

    מדד חשוב נוסף הוא הוא צנתור לב (PCI), הטיפול הנדרש במרבית המקרים בשביל מי שהגיע לבית החולים עם התקף לב קשה. הליך הצנתור נועד לפתוח את כלי הדם החסום, ולהזרים דם מחומצן בכלי הדם, בעורקים הכליליים ובשריר הלב. העיתוי בו מתבצע הטיפול הוא קריטי, וככל שיתבצע מוקדם יותר כך ניתן למזער את הפגיעה בשריר הלב. היעד של משרד הבריאות היה 90 דקות, ובית החולים המוביל בקטגוריה זו הוא בית החולים החרדי לניאדו בנתניה בו נמדדו 59 דקות בלבד. דווקא בתי החולים הגדולים בישראל כמו הדסה עין כרם (141 דקות), רמב"ם (165 דקות) תל השומר (199 דקות) ואיכילוב (263 דקות) לא הצטיינו בקטגוריה זו. האחרונה הגיעה שערי צדק עם 290 דקות.

    מדד נוסף שנמדד ונותן דווקא עדיפות ברוב המקרים לבתי החולים הגדולים הוא ביצוע ניתוח לשבר בצוואר הירך תוך 48 שעות. מרבית בתי החולים הגדולים עמדו ביעד ואף קטנים יותר שעברו את היעד ובהם בית החולים מאיר בכפר סבא, לניאדו והשרון.

    במדד מתן טיפול אנטיביוטי מניעתי נאות סביב ניתוח קיסרי מציגים בתי החולים וולפסון וקפלן נתון לא מחמיא שלא עומד ביעד הלאומי.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      מה הפלא?!
      אתם מתפלאים על קפלן ?!
      זהו בית חולים תת שירות מקצועי.
      בעצמי חוויתי שם המתנה ארוכה מאד בכניסה למיון כי"אירע תאונה וכל הכוחות בטיפול" כך נאמר לי….
      לאחר מכן נכנסתי בעצמי לבדוק ו…..שקט דממה ורופא אחד!!! בכל חדר המיון לא פלא ש"כל הכוחות בתפוסה" .
      ויש עוד המון חוויות ךא נעימות במשפחה שלנו עם קפלן אבל הדוגמאות לא משנות העיקר שתדעו ….קפלן זה עדיפות שניה ושלישית, לא ראשונה

    2. 2

      זה די פשוט. ככל שבית החולים עמוס יותר. זמן ההמתנה ארוך יותר

    3. 1

      הרבי מליובאוויטש אמר שצריך לכתוב 'בית רפואה' ולא 'בית חולים' כפי שכתבתם בכותרת